- just another writer -

Khamis, 9 September 2010

RaYa cARa SayA

gedebam gedebom kebaboom!!

tu dia aih bunyik mercon, meriam n segala jenis benda meletop sebelah rumah aku..
bukan budak2 men mercun, tapi bapak budak yg excited main..
watever la.. janji raya kann!!

citer pasal raya taun ni, family aku bersederhana jek. x semeriah masa aku kecik2 dulu..
bila teringat mase kecik2, time tu adik beradik x ramai..so mintak nak beli ape pn tunjuk jari je mane nak..
tp skrg ni dah lain.. nak beli baju raya pn pakai duet snirik2.. yelah, fikir2 balik kesian kt ayah nak belikan baju raya utk adk2 lain.. nsb baik la tahun ni aku jimat sket ade duet nk beli baju sendiri. pastu duet lebih2 aku kasi mak skit utk wat beli baju kurung kt mak..kt ayah plak, paez mintak maaf sbb x dpt nak belikan baju utk ayah.. 
bajet x cukup. tapi next time kalau ade rezeki lebih, insyaAllah :)

kueh raya plak tahun ni x banyak.. x silap aku 4 jenis kot.. kalau dulu, meriah..mcm2 ade. sume buat sendiri. x penah beli taw! tp dlm bnyk2 kueh raya, kueh mak yg plg aku suka dr aku kecik sampai beso, kueh makmur la plg best! sbb manis d saluti tepung susu yg cedap! nyam3..

biskut makmur.. skrg ni mcm2 rope ade

kalau dulu mase kecik2 best.. jumpa sedara je dpt duet raya, asal jumpa kawan mak ke, kawan ayah ke, duet raya masyuk..haha! indah towl dunia masa tu..duet je dpn mata.. tp xde la banyak mana. time kecik2 dlu seringgit pn dah cukup banyak. tp kalau nak d bandingkan budak2 zaman skrg, aku rasa seringgit pn belum tentu cukup kot? silap2 jeling2 nk mintak lagi. haish.. x benyukor tol budak2 skrg eh.. mentang2 harga mnyak, gula naik.. diorang pn nak demand gak mintak duet raya lbey.. ish3

ape pn, event yg xleh miss masa raya kompem2 la bermaaf-maafan d pagi raya..kan3?? dari dulu sampai raya tahun lepas, xtvt tu la yg aku n adk bradik xleh miss. salam n ciom tangan mak, ayah n tok. mase kecik2 dulu salam ngan tok plg best sbb lepas salam tok hulur 10 hengget duet raya.. haha.. tp skrg xde dah. dah beso, sape nak kasi duet ye dak?

pasal wish raye plak, masa aku form1, form2, aku igt lagi aku beli kad raya kat kedai buku, pastu tulis la wish ape2 kt situ then poskan kt kawan2. yelah, time tu handset mane ada agy.. pos je lah yg mampu.. tp skrg ni banyak option ade.. SMS, MMS, EMEL, E-Greetings, E-Kad raya n mcm2 E lagi r dah bleh hantar.. kejap je sampainyek. kalau pemalas sgt, ko upload la gambar raya kt facebook, pehtu ko tag la name kgkawan ko. then bila ko login balek, kompem penoh notifikasen ko org dok komen.. kan..

so that's my story about hari raya moments. walaupun taun ni simple2 jek sambut, tapi aku harap sambutan raya meriah tetap mcm dulu2.. 

kepada sesape yg kenal aku, aku nak wish kt korang :

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 
MAAF ZAHIR & BATIN

"mintak ampun segala dosa2 yg pernah aku wat kt korang. Aku mintak maaf kalau terbuat korang terasa ngan aku sepanjang korang kenal aku. utk korang2 yg mungkin x sukakan aku, beribu2 kemaafan d pinta. aku cuma manusia yg x terlepas dari wat kesalahan. n aku jugak manusia biasa yg x dpt memuaskan hati semua pihak. maafkan aku eah. x lupa jugak, halalkan makan minum aku ye kengkawan!"
:)

2 ulasan:

Unknown berkata...

slmt hari raya paeh...mintak ampun dan maaf jika slma ni aku ada wat slh ke ape..hehe... mintk maaf ye.. =)

Paez Enrique berkata...

aku x maapkan!
haha..gurau je dear..
aku maafkan..
n aku pn nak mntak maaf gak kalau ade tekutuk depan2 ke, blkg2 ke..
harap d ampun dosa2 laluku eah..
nyway..
camat sambut ari raye wan! :0